Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.05.2020 11:39 - Какво да поискаш от приятел?
Автор: ugov Категория: Лични дневници   
Прочетен: 517 Коментари: 1 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Рания Найм пише: "Понякога е по-добре нещата да се оставят на произвола на съдбата, да пуснеш хората, да не се бориш в спор, да не искаш обяснения, да не преследваш отговори и да не очакваш хората да разберат защо мислиш по своя начин…."

Колко е права, Рания! Хората се променят. Изчезват внезапно. Затварят вратата на приятелството. Има ли смисъл да питаме защо? Човек, когото считах за приятел ми каза: Какви приятели сме, когато се виждаме няколко пъти в годината? Животът е пъстър и ни среща с нови хора.

Не е нужно да искам обяснение след подобни думи. Така вижда нещата човека. Оставям го.

Борил съм се за много приятелства. Повечето не оцеляха. Няма значение кой е виновен – не оцеляха. Останаха ми приятели, които не извличат взаимна изгода от приятелството ни. Те са приятели, защото разбират приятелството, като висша форма на доверие. Не ме търсят за услуги. Радват се, когато чуят гласа ми. Смеят се на анекдотите ми. Съпреживяват проблемите ми.

Не искат нищо в замяна. Какво да поискаш от приятел? Топлота, разбиране, радост.

Стремя се да не досаждам на приятелите си. Да не искам от тях, повече, отколкото могат да ми дадат в нашето общуване. Щадя ги. И те ме щадят.

Живеем във вълчо време. Хората оголват зъби при всеки удобен случай. Искат да наранят, да инжектират неудовлетворението от собствения си живот в другия. Не им позволявам. Всеки сам носи отговорност за провала или успеха в живота си.

Приятелството също е отговорност.

Иво Югов



Гласувай:
3



1. morskipesni - Вълчи думи във вълче време.
18.05.2020 13:55
Слава Богу, имаме още приятелство. Някъде и това нямат (тия, на които завиждаме за "имането")
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ugov
Категория: Забавление
Прочетен: 2180831
Постинги: 1202
Коментари: 1288
Гласове: 1665
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930