Постинг
04.06.2008 17:48 -
Пиарът-неродената мома на бизнеса
От 8 /осем/ години правя издание в което представям мениджърите на Варна и имах удоволствието да се запозная с голяма част от тях. За това време те претърпяха еволюция в своето мислене, разрастнаха бизнеса си, но не разбраха значението на думата "пиар" и влиянието, което има тя за техния просперитет. Накратко - "пиар" това е да вкараш в съзнанието на хората дадена марка, фирма или личност. За изкласяващите всяка година студенти с пресни знания по тази сложна професия не е ясно в каква среда ще са принудени да работят. Натрупали теоретични знания те се срещат с консервативни мениджъри за които пиара се изчерпва във вестникарски карета, 30 клипа в някое радио и фирмени химикалки по Коледа. Как да обясниш на тези чичковци, че рекламата е само част от една дългогодишна стратегия за развитието на фирмата, че пиарът е психологически процес и има своите тънкости и правила. Вероятно и апостол Павел да слезе да им обяснява какво значи пиар ще претърпи неуспех, те си знаят своето - 4 - 5 вестника, 5 радиа, специализирани издания, 3 телевизии и календарите. Опитите на няколкото човека, които разбират от пиар във Варна да обясняват в медиите за що иде реч са безмислено упражнение. Тази каца, която в София има дъно и там рекламните агенции правят и успешен пиар - във Варна е бездънна. След като не успях да убедя Максим Бехар да открие клон на своята пиарагенция в морската ни перла ми стана ясно, че положението наистина е безнадежно. Ще слушаме нескопосани изявления, ще броим каретата по ризите, ще дремем по скучни фирмени партита и ще имаме тефтер по Коледа. Мислех малко да си попиша за пиар сега, но по-добре е да си запазя красноречието за след 10 -20 години. Тогава може би мениджърите във Варна ще дадат шанс за живот на тази неродена мома.
Иво Югов
barometar.net
Иво Югов
barometar.net
Следващ постинг
Предишен постинг
Търсене
За този блог
Гласове: 1665
Блогрол